Sevenup

Sevenup

tirsdag 3. november 2015

Den utvalgte kapittel 6



«Hva mener du med at jeg er dø?» sa jeg sinna og egentlig veldig forskrekka. «Og hva er den andre siden?» spurte jeg. «Så mange spørsmål ja. Det er en sjangse for at du kan komme i live igjen. Men det der veldig vanskelig. Og den andre siden er der alle de døde kommer. Sefførgelig ikke alle, bare de overnaturlige. Du er det. Du er udødelig, du er prinsessen av Snow Lizard. Men måten du kan komme i live igjen, det er bare en person som kan gjøre det. Og han vil aldri gjøre det uten å ha noe tilbake. Han er en skikkelig djevel assa, bare sier det» sier hun. «Hvor kan jeg finne ham?» sa jeg alvorlig og så på henne. «Der» sa hun. Jeg blunket, også var jeg teleportert. Igjen.

Det var et mørkere sted enn det i stad. Nå var jeg ved en kirke. Jeg var utenfor, og der var det en gravplass. Jeg så en fyr med sorte, store og nydelige vinger. Han hadde mørkt hår. Jeg kunne ikke se ansiktet hans helt. «Men hallo, kjære Othelia.» Jeg skvatt, han så ikke engang bak og visste hvem jeg var. «Unnskyld, kjenner jeg deg?» spurte jeg. «Vel, nei. Men jeg kjenner deg. Jeg mener, du er prinsessa, er du ikke? Den snille» jeg så tristheten i øynene hans, men jeg kunne ikke lese hvorfor. Jeg gikk mot han. Han stirret på meg, jeg vet ikke hvorfor, men det var litt rart. Jeg følte jeg kjente han. «Du må gjenopplive meg. Jeg må tilbake!» sa jeg til han. Han så på meg. «Nei, Othelia! Ikke stol på han!» Jeg hørte Dr. Deaton sin stemme igjen. Men jeg hadde ikke tid til å bli her lenger, så jeg gjorde det jeg måtte. «Hva vil du ha for det?» spurte jeg. «Hva? Oia. De forteller deg at jeg vil ha noe til gjengjeld. Vel, neida, alt gratis for deg kjære» han så på meg med det onde, sjarmerende blikket hans. Han var utrolig kjekk assa. Nei, Siri, eller Othelia, eller hva jeg nå enn het. Jeg måtte fokusere på dette.

Jeg så på han først, så sa jeg: «Greit, hva gjør vi?» spurte jeg. «Få hånda di» sa han. Jeg tok hånden min fram, og han tok opp noe fra lomma. Det var en kniv. Det var også noe annet, det var en firkantet greie, jeg ikke kunne beskrive. «Hva er det?» spurte jeg. «Denne firkantet greia? Den heter The Thanix. Det er hovedgreia til å få deg tilbake. Nå, gi meg hånden» sa han. Jeg tok fram hånden min, og han lagde et kutt. Etter det tok han hånden min over Thanix’en, så blodet mitt faller på den. Jeg ser ett lys, og det ser ut som en dør, en inngang. «Gå gjennom. Da kommer du bort» jeg smilte til han, og gikk inn. Det var et sterkt lys. Etter det, kom jeg uttafor Dr. Deaton’s kontor. Jeg så ved siden av meg, og der lo den samme fyren i bakken. Han blødde neseblod. «Nei! Går det bra med deg?» Spurte jeg og tok på han. Jeg skvatt da han bråvåknet. «Det virket! Jeg er tilbake!» han så på meg med et smil. «Takk, Othelia. Jeg setter pris på det. Forresten, jeg heter Lorenzo» Han så på meg med det onde sjarmerende smilet hans, og fløy bort. Det var som et lite jordskjelv da han fløy vekk. Jeg hadde gjort han fri. Kanskje det kunne være farlig? Uansett, jeg løp inn til Dr.Deaton. Der sto Cindy, Carlos og Deaton og var lei seg og vettskremte. «Hei» sa jeg. De skvatt og snudde seg. Cindy løp bort til meg og ga meg en stor klem. «Vi trodde du var død!» sa hun. Hun begynte å få tårer. Jeg så Dr.Deaton, og jeg så frykt i øynene hans.

«Han er fri, er han ikke?» sa han uten å se på meg. Jeg nikket, og gikk bort til han. «Men, hvem er det? Og hva er så viktig med at han er fri, egentlig?» sa jeg. «Du kan ikke historien du. Han er ikke den du tror han er» jeg så på han med et spørrende blikk. «Du har ikke sett den egentlige han. Han er egentlig en djevel under alt det. Han er min onde lillebror.»


Skrevet av Redaktør Vanesa og Cie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar