Den utvalgte
Kapittel 2
De roper
desperate etter hjelp, og sola holder på å gå ned. De ser et gammelt tau som
blir senket ned men de hører ingen stemmer der oppe. De forter seg og klatrer
opp. De kommer opp, og de ser at det begynner å bli mørkt. «Jeg tror vi må dra
tilbake til båten,» sa Linus og tenkte seg om før han sa grunnen «fordi vi finner
ikke båten når det er mørkt.» De begynte å gå bort til stranda. «Ok, la oss gå
til bå..» Filip tok en pause og etter hvert fikk han helt panikk. De andre var
helt forvirra, og etter hvert skjønte de hvorfor han fikk panikk. Båten var
forsvunnet!
«Vi går og
sjekker rundt øya, kanskje den har blitt dratt rundt stranden.» Sa Linus og var
helt rolig. «Vi deler oss i 2, jenter, dere er sammen, så er jeg og Filip
sammen. Dere går til venstre, vi går til høyre, så møtes vi på halvdelen.»
Etter en stund
«Dette er
helt håpløst. Vi finner ikke båten, og jeg nekter å campe ute! Det er masse
mygg her. Og vi hadde all maten og drikken der! Vi kommer til å dø!» Skriker
hun helt forskrekket og har tårer i øynene. Jeg prøver å trøste henne mens hun
får panikk. «Hei folkens, har dere
funnet båten ennå? Vi fant den ikke, så vi håper dere har funnet noe.» Vi
nikket nei. «Da må vi tydeligvis campe ute her i dag.» Sa Linus. Linus ser
mistenkelige bobler i vannet. Han mener at det er store bobler, og de kommer
nærmere og nærmere land. De blir redde og løper opp mot skogen, og de hører noe
skikkelig rart frese.
Bak treet
hører de hundelyder, og de går og sjekker. De ser en hvit stor majestetisk hund
som kommer mot dem i en fin gange. «Ikke vær redd, den er borte nå.» Sier
hunden. «Hva da?» Spør Siri mistenksomt. «Du finner det ut senere.» Plutselig
avbryter Marie «Snakker du med hunden eller?» Sa hun. «Ja, hører dere han
ikke?» Spurte jeg sjokkerende. «Nei, det eneste vi hører er bjeffing.» Svarer
Filip. Det var rart. «Vi er nødt til å finne på ett sted å sove i natt. Hunden
bjeffer: «Jeg vet om et sted, en hule opp i fjellet. Følg meg.» Jeg følger
etter hunden, og vinker at de andre skal komme etter. Etter en stund kommer vi
til en gigantisk skummel hule. Vi går lenger inn og setter oss der. «Jeg legger
meg jeg, er veldig sliten etter turen.» Sier Linus. «Ja, jeg trenger
skjønnhetssøvnen min.» Sier Marie og flipper med håret. De legger seg, og jeg
gjør det samme. Jeg hørte allerede Filip snorke. «Jeg heter Iris forresten.» Sa
hunden. Jeg smilte til hun. Jeg fikk ikke sove, så jeg sto opp og så meg litt
rundt. Plutselig så kom det et skarpt lys, og jeg rørte det, og jeg gikk
gjennom. Det siste jeg så var at Iris fulgte etter meg.
Skrevet av Vanesa og Cie
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar